Gooooood morning Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Gooooood morning Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Gooooood morning Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Januari 2016 | Vietnam, Hoi An

Na een kort vlucht van 3 uur die ik helemaal geslapen heb kwam ik aan op Kuala Lumpur airport onderweg naar de volgende gate moest goed oppassen want de rest van de familie zou 5 minuten na mij landen. Terwijl ik op het scherm na de nieuwe gate zocht die ik niet kon vinden en dus om mij heen ging kijken zag ik de familie staan!! Yes!! Camera aan en filmen! Op "happy new year guys" reageerde niemand maar het het vertrouwde "hey ouwe" draaide alle hoofdjes om! Wat goed om ze weer te zien!! Richting de gate nog een koffie stop en bij praten! Daarna was het nog een 2,5 uur door vliegen naar Vietnam!

Op het vliegveld werden we opgewacht! Taxi stond al klaar voor ons heerlijk! Tijdens de rit de eerste indrukken van Vietnam. Ze toeteren hier weer meer maar nog niet zoveel als in India maar de rest is natuurlijk nog niets gewend heerlijk! Voor hun allemaal nieuwe indrukken voor mij veel bekende dingen onderweg. In het hostel eerst maar eens een power nap en een douche! Daarna zijn we de stad in gegaan er schijnt een markt te zijn en we hebben honger. We eindigen in een lokaal restaurant met super lekker eten! Naja de meningen waren verdeeld hahaha sommige moeten nog even wennen! Tijdens het eten voor mij een verrassing waarschijnlijk na aanleiding van mij oliebollen filmpje op Facebook een oliebol!!! Bedankt tante Jenny! En bedankt buuf Collette voor de 100 dollar servetten waar de bediening zeer van onder de indruk was! Wie eet er nou van 100 dollar dachten ze waarschijnlijk! Ik vond het heerlijk!! Na het eten door naar de nacht markt waar je veel kan vinden.... Veel rotzooi hahaha maar we hebben ook nog wat leuke dingen gevonden!

Voordat we gingen slapen nog even bij het café in de buurt een sappie en een biertje en omdat ze er al zolang op moesten wachten de souvenirs! Iedereen zo blij!! En daar word ik dan ook weer blij van!

De volgende dag gelijk een tour! Om 8 uur scherp werden we opgehaald eerst naar een tempel toen door naar Tam Coc en daar varen op bootje max 2personen en de kapitein roeide niet met de handen maar voeten!!! Ja echt super knap we hebben het allemaal ook geprobeerd maar we kwamen niet heel ver! Door de grotten heen met super mooi uitzicht! Veel bergen en hier en daar een geit! Na de boot tour wel bijna een half uur gefietst! En na 5 minuten hadden de meeste al zadelpijn!

De dag erna stond er weer een tour geboekt dit keer naar Ha Long Bay! Sochtends weer om 8 uur opgehaald en rond half 1 bij de haven. Nog even in het zonnetje wachten tot we naar de boot konden. Op de boot kregen we 3 kamers papa en mama sliepen naast Judith en Mark. Froukje, Suzan en ik sliepen aan de andere kant van de boot met ze 3e op de kamer. Terug boven tijd voor de lunch beetje apart maar we hebben wel van alles iets geprobeerd. En het was niet heel slecht. Na een stukje varen kwamen we aan bij een strandje met een uitkijktoren. Die we allemaal hebben beklommen! En daarna afgekoeld in het zee water wat net zo koud is als de Noordzee brrr! Toen door naar een grot! Woow wat was die mooi! Onze gids Tommy had uitgebreide verhalen en wist alles leuk te vertellen! Daarna weer terug naar de boot voor het avondeten dan net zo apart was als de lunch en aan de cocktails. Later die avond kwam Tommy er ook nog even bij zitten die dacht al dat papa 2 vrouwen had... Dat werd even recht gezet daarna nog filmpjes laten zien van tulpen koppen en rooien die bleef hij maar afspelen!

Om half 7 stonden we allemaal weer klaar om te kanoën! Door de grot heen en aapjes spotten! Daarna kwam het ontbijt op de boot en door naar de parel fabriek. Deze parels worden door oester nogsteeds gemaakt maar het is niet van zelf sprekend dat er een parel in een oester zit dus helpen ze een beetje. Mama had van papa nog een tegoed bon voor een paar oorbellen... maar hij had zeker niet gedacht dat die een aantal miljoen gingen kosten haha maar mam heeft nou wel echte parel oorbellen! Om 1 uur stonden we helaas alweer in de haven en werden we door een busje weer naar het hotel gebracht. Nog even snel wat gegeten en door naar het station voor de nacht trein naar Da Nang valk bij Hoi An. Deze nacht trein is iets luxer dan die ik kende uit India maar helaas wel de deuren op slot! Echt schandaalig! Dan maar uit het raam hangen! Pff!

Na een nachtje op een houte plank (zo kon het bed het beste noemen) aangekomen in Da Nang en met de taxi naar Hoi An gegaan. Mam en ik hadden wat hotels op internet gezien dus of de taxi daar heen kon of ze waren nieuw of ze hadden een deal met het hotel we werden uiteindelijk ergens anders afgezet wel bij Green Haven. Mark meteen voor! En dat werd het ook de nu al vertrouwde kamer indeling weer toegepast en door voor een plons in het zwembad! Ja mensen geen hostels zonder zwembad en vieze bedden nee luxe 2 persoonsbedden en zwembaden met ligbedden er omheen! Wat verschrikkelijk haha! Daarna de stad verkent en shoppen! Hoi An staat bekent om de kleding makers maar Mark en papa vonden een plek waar ze schoenen op maat maakte en dat moest geregeld worden! Over 2 dagen klaar eens kijken wat daar uit komt!

De volgende dag 7 scooters gehuurd incl gids en op pad! Haha Suuz voor de eerste keer op een scooter en voor Froukje en mama was het een tijd geleden maar we gingen allemaal als een speer! Eerst naar een nieuwe brug die net 3 maanden open was vol gas erop. Daarna gelijk er weer terug over heen en ja wedstrijdje wie het eerste boven was dus met 90 km per uur zeg maar vol gas de brug op! Daarna door naar het strand waar we snel uitgekeken waren. Dus snel door naar de plaatselijke groente tuin waar lokalen stukjes land hebben om plantjes op te planten :). En toen door naar de gids haar huis! Net nieuw gebouwd nog maar 3 maanden woonde ze erin! Ook zijn we erachter gekomen dat ze hier geen matras hebben en gewoon op een houten bed slapen. Ook heeft ze 1 dochter en 1 zoon en iedereen slaapt in hetzelfde bed. Door naar de potten fabriek waar Suzan en ik onze potten maken kunsten nog hebben vertoond en toen eindelijk lunchen!! 2 uur daar waren we aan toe en de gids helemaal! Na de lunch eerst een uur lang rond gereden in Hoi An! Wat is dat een mooie stad! Daarna kwamen we aan bij haar zus (achteraf nicht) die een kleding winkel had en waar ze alles op maat maken! Zoals papa het zegt de snoepwinkel voor de dames!!! Savonds nog samen met Froukje en mama een heerlijke massage gehad ook hier in vietnam hebben ze er verstand van!

Na een rustige dag aan het zwembad en een kook cursus verder voor Froukje en mama van dezelfde gids van gisteren. Hebben we de dag erna weer alle scooters gehuurd en zijn we naar de Hai Van Pass gegaan. Daar moest heel mooi uitzicht zijn ehumm nou er waren meer regen wolken inclusief de regen! Ietsjes anders dan we hadden bedacht maar wel heel mooi. Van huis had ik een poncho meegenomen die aan iedereen nog lachen maar aan het einde was ik droog en de rest (door de water jassen heen) nat! Na de heen reis had alleen mijn poncho het begeven en voor de terug reis dus 4 gekocht. Mama, judith en suzan deden dit keer met mij mee! We hadden terug minder regen maar hij was zeker niet overbodig! In de avond nog deel 2 van alle kleren opgehaald en mark z’n schoenen! Pap en Mark hebben hele mooie op maat gemaakte schoenen!!!

Nu op tijd naar bed morgen om 6 uur ’s ochtends het vliegtuig naar Da Lat!

Xx

• 12 Januari 2016 - 13:01

Tineke:

Hoi Ingrid
    Het wordt een beetje saai, maar ikvond het een prachtig
    Verslag doordat jullie al foto's en filmpjes geapt hadden hebben we nu een verhaal er bij
    Op dit moment zijn jullie op de motor onderweg heel veel plezier van ons twee
    Uit julianadorp

• 12 Januari 2016 - 13:03

Mama:

Heerlijk zo'n verslag deze kan hij zo in ons Vietnamfotoboek!!!

• 12 Januari 2016 - 13:50

Maartje:

Heel leuk om te lezen hoe jullie de dag doorbrengen. Wat een indrukken allemaal voor jullie zeg.

• 12 Januari 2016 - 19:06

Tante Dieuws:

Leuk weer die verhalen, en hoewel een dag te laat nog allemaal gefeliciteerd met Jan zijn verjaardag! Geniet maar lekker, groetjes Tante Dieuws

• 12 Januari 2016 - 22:06

Danique:

Weer een top verslag hoor! Leuk dat nu de hele familie erin voorkomt!
    Fijne vakantie nog allemaal! X

• 13 Januari 2016 - 12:43

Klaas En Anneke:

Dag allemaal,
    Heel leuk om het verslag te lezen. In gedachten reizen we zo met jullie mee.
    Via Facebook is het ook genieten.
    Geniet nog maar lekker van alles en groetjes van ons.