Laatste week in India! - Reisverslag uit Bangalore, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Laatste week in India! - Reisverslag uit Bangalore, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Laatste week in India!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 December 2015 | India, Bangalore

Na een klein uurtje vliegen in kochi geland. Daar met de lokale bus richting het hostel. Met de taxi ben je zoon 1000 roepies kwijt en met de bus maar 80 roepies! Dus de keuze was snel gemaakt. Nou is het vandaag zondag en rijd de bus ook op z’n zondags. Dat houd in dat niemand eigelijk weet wanneer de bus komt want hij houd zich vandaag niet nettjes aan het tijdschema. Na een halfuurtje wachten komt daar de bus met ac altijd fijn! Na zoon 2,5 uur komen we aan bij de laatste stop waar ik er ook uit moet vanaf daar is het 5 minuten lopen naar het hostel. Tijdens de bus reis begint het behoorlijk hard te regenen dus ik maak ondertussen mijzelf en de backpack regen proef stap ik uit krijg ik 3 spetters op mn hoofd en stopt het met regenen. Ik zeg lucky me! In het hostel een aardige jongen achter de bali en maak gelijk wat contact met de mensen die in de gemeenschappelijke ruimte zitten, nu al gezellig. Spullen op de kamer gedropt en gelijk met 2 andere wat gaan eten want ondertussen is het bijna 7 uur.

De volgende 2 dagen zijn relax dagen die bestaan uit de omgeving verkennen en yoga class (waar ik helemaal uit elkaar getrokken word). Dag 3 doe ik een Backwater tour. Eigenlijk waar kochi om bekent staat en de reden dat ik er naar toe wou. Sochtens om 8 uur word ik opgehaald en met een bus vol opweg naar de boot. We varen eerst een klein stukje en dan mogen we allemaal uitstappen en krijgen we een rondleiding in een tuin met allerlij verschillende kruiden en planten. Die kan je dan ook weer kopen nou denk ik niet dat de douane in de volgende landen er zo blij mee zou zijn :). Weer terug in de boot varen we nog een stukje verder en gaan dan terug naar de begin plaats. Met de bus een klein stukje verder op weer in een andere boot gestapt en die brengt ons samen met een andere groep naar het lunch eiland. Waar we een goede lunch krijgen op een banaen blad. Ook grappig. Vervolgens zetten we de rest weer af aan de andere kant van de rivier en varen wij verder! Een relaxend tochtje maken we over het water. Zelfs zo relaxend dat de helft in slaap valt... Haha ik gelukkig niet!

De volgende dag vertek ik uit Kochi naar de volgende bestemming Munnar! Ik had 2 keuzes of meer naar het zuiden en naar het stand of meer land in waards en naar de theeplantage. Ik koos voor het 2de aangezien er in Sri Lanka genoeg strand zal wezen. En na een bus reis van 5 en een half uur kom ik erachter dat ik een goede keuze heb gemaakt. Deze tip om hier heen te gaan kwam van andere backpackers en die kan je hier ook overal vinden! Onderweg was het zeker een indrukwekkende reis waar ik geluk had dat ik als een van de eerste in de bus zat wat haverwege is hij zeker 2 helemaal volgepropt. Ook hier de hollywood ster en meerdere malen op de foto gezet door de lokaalen! Blijft raar. Daarna op zoek naar een hostel/guest house. Ook op aanrader van de andere backpackers bracht een tuktuk chauffeur mij naar die plaatst helaas helemaal vol maar de buurman had nog wel plaats en de kamer zag er goed uit en ook daar in de gemeenschappelijke ruimte veel backpackers die in het vorige hostel ook al zaten.

Savonds alleen wezen eten. Liep een restaurand binnen en allemaal groepen zaten te eten. Even baalde ik dat ik helemaal alleen was maar dat veranderde snel! Ik zat nog geen 3 tellen op mijn stoel of iemand zij ‘’hi Ingrid how are you?’’ 2 mensen uit de groep die naast mij zaten te eten had ik eerder op mijn reis ontmoed en hoe groot India ook lijkt op de kaart in het echt lijkt is het heel klein en kom je overal dezelfde mensen tegen! Doe groep waarmee ze zitten wil morgen ochtend voor zonsopgang de thee plantages ingaan en vanaf daar zonsopgang zien of ik mee wil! Tuurlijk super leuk!

De volgende ochtend mijn wekker om 5 uur! Want om half 6 hadden we afgesproken en gingen we de bergen in. Na een half uurtje lopen zagen we wat kleur komen en zijn we gestopt om de zonsopgang te zien. Zo mooi!!! En rustig geen toeters enzo! Ook nog wat van een van jongens wat geleerd over thee! Wisten jullie dat er aan 1 thee plant 3 verschillende soorten thee zitten?? Boven aan White tea (meest witte blaadje aan de thee plant), in het midden Green tea (groen blaadje aan de thee plant) en onderaan black tea (het donkerse blaadje onderaan de thee plant). Na de zonsopgang was eerst het plan om weer terug te gaan maar eigenlijk wouden we meer van de plantages zien dus zijn we hoger op gegaan! Met alleen koekies mee als ontbijt zijn we uiteindelijk op zoon 1750 meter hoogte gestrand met een indrukwekkend uitzicht aan de ene kant over de thee plantages en de andere kant over kleine dorpjes. Super mooi! Ondertussen waren alle koekjes op en kregen we echt trek in een echt ontbijt dus naar beneden toe richting de dorpjes kijken of ze daar ergens ontbijt hebben. Onderweg komen we 2 andere mensen tegen en die slapen in het nabij gelegen resoort. Pardon een resoort midden in de bergen?? Jaa want ze hebben er boothutten waar je in kan slapen en een soort van tenten! Je moet er wat voor over hebben om in te slapen maar het ziet er ontzettend mooi uit! Voor een klein bedrag mogen we aansluiten aan het ontbijt buffet! Dat buffet duurde tot 10 uur en 3x raden hoelaat wij aankwamen juist 5 voor 10. Veel was al op maar daar maakte ze geen probleem van de bananen werden opnieuw gefrituurd en de broodjes op nieuw geroosterd ei opnieuw gebakken en heet water ging op voor de thee. Er kwam zelfs nog een hele groote schaal vers fruit aan! Wij zaten daar te bunkeren aan een koning en konigingen ontbijt! Daarna terug naar beneden gelopen en door de kleine dorpjes weer terug naar het guest house voor een power nap! Ondertussen was het al 3 uur smiddags dus de rest van de dag rustig aan gedaan.

De volgende dag regen regen en regen. Dus snel de bus geboekt voor vanmiddag naar Bangalore mijn laatste nacht bus in India wat zal ik die gaan missen... NOT!!! Normaal heb je een soort van bed deze keer ook niet eens alleen een stoel die dan wel redelijk ver naar achteren gaat. Maar voor de eerste keer het ook niet koud gehad in de bus!

Sochtends om half 8 in Bangalore aangekomen! Op internet een hostel gezien en daar ben ik naartoe gebracht door een tuktuk. In Bangalore is voor de rest weinig te beleven en na een onrustige nacht in zoon nacht bus eerst even bijslapen! De rest van de dag de omgeving een beetje verkent en dan kom je er al snel achter dat de meeste gelijk hadden binnen 1 dag heb je meer dan genoeg gezien van de stad! Of zoals andere backpackers het zeggen het is dat je er moet zijn vawege je vlucht maar anders zouden wij het overslaan.

Toch heeft het wel iets om hier gewoon op een straat hoek te gaan zitten en mensen kijken. Ik vraag me al de hele tijd af hoe sommige mensen aan hun brood komen. Wij hebben sochtends en savonds spits uur hier de hele dag. Bij werkzaamheden aan de weg is er 1 heel druk in de kraan bezig en staan er minimaal 6 mensen omheen te kijken. Schoolkinderen hebben allemaal een enorm groote rugtas (sommige tassen zijn groter dan het kind zelf ;) ) met daarin jawel een telraam! Het bestaat nog! Hier is ook de trent onder de schoolkinderen om niet je broek zo laag mogelijk te hebben hangen maar juist je rugzak zo laag mogelijk te hebben hangen! Alle koeien speuren afval af voor een beetje eten. Ze schijnen allemaal een brandmerk te hebben om te zien van wie ze zijn maar ze lopen allemaal los rond en kan je denk ik als eigenaar de hele stad afzoeken naar jou betsie! Omdat de koe hier heilig is vind iedereen het hier ook oke dat hij gewoon midden op de weg gaat liggen... tja dan slinger je er toch gewoon omheen. Ook ben ik erachter gekomen dat ze hier niet alleen toeteren om te zeggen ‘’hier kom ik uit de weg!!!’’ maar kunnen ze ook vriendelijk toeteren als ze een bekende zien! En bij somige autos/tuktuks hebben ze een heel grappig geluid voor de richting aanwijzer!

Over een paar uur vlieg ik alweer naar Sri Lanka! Woow wat ging de eerste maand hier snel zeg! En wat al een hoop gezien en beleefd! Hopen dat Sri Lanka net zo mooi is als de plaatjes op internet en zoals ze vertellen!

xx

  • 14 December 2015 - 12:20

    Amy:

    Jeetje alweer een maand voorbij! Wat gaat het snel he! Ik hoop dat je het enorm naar je zin gaat hebben in Sri Lanka! Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Liefs Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 13154

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: