Trein reizen door India - Reisverslag uit Bombay, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Trein reizen door India - Reisverslag uit Bombay, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Trein reizen door India

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

28 November 2015 | India, Bombay

Na een iets onrustige nacht in de trein waar bij elke stop mensen uitstapte en ik dacht dat ze mn tas zouden stelen dus elke keer wakker was... aangekomen in varanasi! Na nog geen 10 meter op het station te hebben gelopen staat er een man klaar met een bordje met mijn naam erop. Helaas is het hotel van Dave en Will aan de andere kant van de stad dus nemen we hier afscheid. In de trein hebben we ons goed vermaakt door met een bal over te gooien (waarvoor je teweinig ruimte had en daardoor soms de bal even kwijt was (: ). Uno hebben we gespeeld waar Dave en ik dik werden ingemaakt door Will.

Aangekomen bij het hotel krijg ik eerst de sleutel van mijn kamer en de eigenaar verteld mij eerst maar te gaan ontbijten en douchen en dan terug te komen voor de volledige check in. Zie ik er zoo slecht uit na zoon trein reis?!?! Haha maar je knap er wel erg van op! Daarna inchecken en de stad verkennen. Wat een rotzooi hier pff. Na een klein rondje te hebben gelopen weer terug naar het hotel en savonds zouden Dave en Will naar mij toe komen om met ze alle wat te gaan eten!

Rond half 7 zouden ze er zijn dat werd ietjes later omdat het verkeer hier zoon rotzooi is het gewoon langer duurt voordat je er bent. Op zondag is het bruiloften dag in india dus komen we zoon 4 bruiloften tegen voordat we een plek vinden waar we kunnen eten. Het eten is in een groot shopcentrum dus als we klaar zijn halen Dave en ik nog even een ijsje. Will vertrekt de supermarkt in voor een appel. Als we bij de ijskraam staan worden we aangesproken door een stel waarvan de man vraagt waar we vandaan komen.om het lekker makkelijk te houden kom ik gewoon ook uit australie. Hij vraagt aan Dave zijn naam en de naam van zijn vrouw! Haha vanaf nu zijn Dave en ik getrouwd! Opweg naar de uitgang komen we een elecktrische auto, formule 1 auto en quat tegen voor kleine kinderen. Tja we konden het niet laten om er even een rondje in te rijden!

Buiten het shopcentrum is er op loop afstand een of ander feest bezig en we besluiten om te kijken of we even binnen kunnen kijken. Allemaal mensen met geweren maar we mogen gewoon door lopen. Als we bij de ingang komen is er een heel groot feest gaande en staan er allemaal eetkraampjes. Aan iemand die voorbij komt vragen we wat voor feest het is en het blijkt een bruiloft te zijn. En net als we weg willen gaan worden we door de broer van de bruid naar binnen gevraagd! Daar kan je dan gewoon geen nee tegen zeggen. We mogen al het eten proberen en krijgen drinken aangeboden. Het is een enorm feest met wel meer dan 500 honderd gasten! Alle gasten vinden het interesant om met ons te praten en vooral weer om mee op de foto te gaan! Prachtig! We zijn echte ‘’wedding crashers’’ geworden!

De volgende ochtend weer vroeg op namelijk al om half 6 om dit keer de zonsopgang vanuit een bootje op de Ganges te zien. Ook deze ochtend ben ik niet de enige die dat doet. Onderweg kom ik nog 3 van de 5 polen tegen die ik op het station in Agra had ontmoed. Na de boot tocht krijg ik van de gids een tour door het oude gedeelte van de stad en onder andere naar de gouden tempel! Woow wat is die mooi. Je mag geen fotos maken helaas maar die is het echt waard om te zien! Daarna weer terug naar het hotel voor het ontbijt.

Om 11 uur begint de stads tour. Will en Dave hadden nog niets staan voor vandaag na hun eigen boot tour over de Ganges dus had ik ze gevraagd of ze mee wouden op de stads tour. Wat maakt het nou uit of je alleen in de auto zit of met ze 3e plek zat! Gelukkig mag het van de chauffeur! We beginnen de tour met een heel lang stuk rijden door de stad heen net waneer Dave en ik ons beginnen aftevragen of wel ook nog ergens zullen stoppen stopt de chauffeur net bij onze eerst stop. Een eerste stop is bij een tempel bij een universiteit. Als we er aankomen staat er op een mooi bordje dat de tempel dicht is van 12 tot 13 uur. Truulijk wij komen om 5 voor 12 aan dus dat gaat niet meer lukken. Gelukkig hadden de jongens hun tennis bal mee genomen dus hebben we een tijdje met de bal over gegooid. Het leuke ervan was dat er steeds meer mensen mee gingen doen! Hoe gezellig is dat! Na een tijdje stoppen we weer en gaan we terug naar de chauffeur die ons naar de volgende tempel brengt de ‘’ apen tempel’’. Hier leven zoals je misschien wel verwacht heel veel apen. Vedder is er niet veel bijzonders en gaan we door naar de vrouwen tempel waar we 5 minuten lang een bel hebben zitten luiden waar dat voor was hebben we geprobeerd te vragen aan de chauffeur maar die begreep en niet en bleef maar zeggen ‘’ja bel ja bel ja bel’’

De laatste tempel van de tour was de ‘’moeder india tempel’’. In de tempel lag een enorme plattegrond van India! Woow vet mooi! De man in de tempel wist alles goed uit teleggen en het was ontzettend mooi om te zien. Na de tempel om 3 uur eest nog even een lunch en toen weer terug gebracht naar het hotel.

Vlak bij het hotel van Will en Dave was een soort festival bezig dus was het idee om misschien daar eerst te gaan kijken. Onderweg een fles rum gekocht en cola en door naar hun hotel. Met ze 3e in een tuktuk lekker knus. In het hotel eest alle verhalen gehoord over hun reis in Europa! Daarna zijn we nog wat gaan eten in de buurt. Het festival dat in de buurt was kwam een beetje slechte muziek vanaf dus ben ik na het eten weer terug gegaan naar mijn hotel.

De volgende 2 dagen zijn gevuld met trein reizen. Van Varanasi met de trein naar Mumbai duurt 27 uur! 10 uur scherp stond ik op het station van Varanasi waar de trein om 11 uur vertrok uiteraard werd dat ook iets later want zonder vertraging aankomen kan echt niet en dan zouden veel lokalen ook telaat zijn voor de trein! Rond 14:15 zouden we aankomen in Mumbai heel verrassend werd dat ook iets later (; . In de trein deze keer veel lokalen en 3 chinezen! Ook best gezellig! 1 van de chineezen wou savonds zijn iphone opladen en had een ontzettend mooi systeem alleen wel een beetje te zwaar voor het treinstopcontact dus viel hij tot 2x aantoe op de grond. Ach dan leen je de mijne toch! Hun halte was eerder dan die van mij al om 8 uur sochtends dus ik had nog genoeg tijd om mijn telefoon in de ochtend op te laden.

Dit keer gelukkig in een hostel en de volgende dag maak ik tijdens het ontbijt kennis met de Nederlandse Rene en de Engelse Phil. Die willen er vandaag opuit trekken om Mumbai te gaan zien en dat lijkt mij ook wel wat! Verder slapen er ook nog 2 polen in het hostel Maria en famous guy! Zijn naam ben ik vergeten maar hij is hier om het te gaan maken in bollywood, in polen is hij al bekend van de KFC reclame dus dat moet hier helemaal goed komen! De 2 polen vragen of ze ook mee mogen geen probleem natuurlijk!

Met de metro/trein naar churchgate want daar dicht bij staat het beroemde Gateway van India! Bij de metro 2 punten van de bucketlist kunnen afstrepen ik heb namelijk in en uit een rijdende trein/metro gesprongen!!! Voor dat we naar de Gateway toe gaan eerst even wat eten. Ze willen allemaal een restaurand in waarvan ik denk uuhhmm ik wil graag niet ziek worden... toch naar binnen gegaan want het was er hardstikke druk dus moet ook wel goed zijn dan. En dat was het ook zeker. Restaurants waarvan je hier denk uuhmm zijn hardstikke goed juist en helemaal niet duur! Na een goede lunch willen wij een andere kant op dan Maria en gaat die alleen verder halverwege willen Phil, Rene en ik ergens wat gaan drinken wat famous guy dan weer niet wil en die gaat ook een andere kant op. Omdat het bier net even iets te duur was hielden we het bij thee en koffie en zijn we daarna door gelopen naar de Gateway. Een mooie poort! Daarna zijn we naar de metro terug gelopen en naar centraal gegaan. Daar een rondje gelopen en daarna weer terug naar de metro voor de volgende plek! Waar precies weet ik niet meer maar er waren heel veel kraampjes en winkels. Op de terug weg nog een broodje gescoord omdat we toch al een beetje honger kregen en nog even moesten reizen voor dat we bij het restaurant waren vlak bij het hostel. Wat trouwens een super lekker restaurant is! Savond vliegen Maria en Rene weer terug naar huis en famous guy gaat naar een bollywood party.

De volgende dag omdat iedereen weg was of weg ging zijn phil en ik samen Mumbai in gegaan! Daar hebben we een tegenvallende city tour gedaan. In Mumbai is gewoon niet veel speciaals. Je hebt er nog de beroemde hangende tuinen (wat gewoon een park is) dus na de tour afgezet bij het strand van Mumbai! Daar samen een ijsje gegeten en wat mij al de hele vakantie overkomt maar wat voor Phil nieuw was, dat mensen foto’s van je maken of vragen of ze met je op de foto mogen. Had er tot zo ver in Mumbai nog geen last van maar vandaag was het weer raak hoor. Om de 5 minuten kwamen ze bij ons om te vragen of we met ze op de foto mogen... Of ze doen het skiekem en gaan vlak bij je staan zodat jij op de achtergrond van de foto staat. Ach het heeft ook zeker wel iets grappigs en je voeld je heel beroemd! Daarna zijn we samen nog wat gaan eten in hetzelfde restaurant als gister omdat dat gewoon heel goed en lekker was. Helaas slaapt Phil vanavond in een ander hostel en vertrekt hij morgen naar het noorden. Heel jammer want dankzij Phil en Rene is Mumbai zeker een leuke herinnering!

Morgen vlieg ik naar Goa toe aangezien de trein pas op woensdag vertrekt heb ik deze keer voor het vliegtuig gekozen. Op naar Goa de party stad van India!

xx

  • 28 November 2015 - 20:19

    Tineke:

    Wat een belevenissen en Ellenlange treinreizen leuk dat je zoveel leuke medereizigers treft
    Valt me tegen dat jij met uno verliest nog veel plezier groetjes uit een regenachtig en stormend Nederland liefs Wout en tineke

  • 01 December 2015 - 11:34

    Leo:

    Wat jij allemaal al niet mee maak in zo'n korte periode geweldig om te lezen.
    Blijf je volgen, veel plezier nog daar en je verdere reis
    groetjes Leo

  • 02 Januari 2016 - 10:36

    Rene:

    Hee Ingrid, leuk verslag! Het was leuk je te ontmoeten in Mumbai. Het op en af springen van de rijdende treinen was gaaf om mee te maken. Ook het station van Mumbai kan ik me nog herinneren haha. Ik hoop dat je een goede reis hebt en nog veel gaat meemaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13151

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: