Wat een aankomst - Reisverslag uit Jaipur, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Wat een aankomst - Reisverslag uit Jaipur, India van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Wat een aankomst

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 November 2015 | India, Jaipur

Jaaa daar gaan we weer! Voor de 2de keer op reis! Dit keer naar meer landen in Azie. Waar ik begonnen ben in India. Maandag 16 novermber vertrokken om 14:45 vertrok het vliegtuig. Deze keer vloog ik met Qatar Airways dus via Qatar naar New Delhi de hoofdstad van India.

De vluchten gingen eigenlijk best rustig. Het eerste deel van de vlucht naar Doha Qatar zat ik achterin het vliegtuig en blijkbaar waren niet alle stoelen bezet dus was er een lege stoel naast me. Daarnaast wel een aardig meneer die daarna door vloog naar Bangkok. Na 2,5 uur gewacht te hebben in Qatar door naar New Delhi. Daar kwam ik naast een vrouw te zitten die samen met haar man reisde maar op een andere plek in het vliegtuig zat. Nou was het best moeilijk om rij 22 aftestaan heb ik toch maar met meneer geruild :).

Ondertussen door alle tijdverschillen kom je dan sochtens om 8 uur aan in India. Paspoort controle door en naar de bagage band voor m’n tas. Daar raakt ik aan de praat met de nederlandse Anne. Zij is voor 4 maanden in India om het hele land door te reizen. Zij werd opgehaal door haar taxi en naar het voor besproken hotel te gaan. Ik was van plan de metro te pakken maar werd omgepraat door een taxi chauffeur om voor 200 roepies (oftoewel nog geen 3 euro) naar m’n hostel te worden gebracht.

Nou blijkt er een festival te zijn in heel New Delhi dus alle wegen er naartoe zijn afgesloten en het hostel blijkt na een telefoontje ook gesloten te zijn. Lekker dit ben er net. Goed ondertussen ben ik bij een soort van reis bureau aangekomen en opzoek naar andere hostels. Alles is dicht. Wat nu?? De planner maakt een schema voor me om vandaag met de trein naar Jaipur te gaan, daarna naar Arga, naar Varanasi en dan naar Mumbai te gaan elke keer bij de trein. Ach moet toch wat.

Trein boeken is helaas ook nog een dingetje want alle treinen zitten vol tot de 21ste en alleen 5 sterren hotels zijn nog wel open... Een mini van dan die kan ook vandaag vertrekken en rijd je er dan in 4 uurtjes heen je bent er zo! Nou dat mogen ze aanpassen je bent er zo pff wat een weg...

Wel 3 keer langs een tol plaatsje gekomen waar je voor iemand die uit India komt nog best veel moet betalen. Nog even tanken 50 roepies de liter oftoewel 0.70 cent de liter toen ik begon te lachen vond de chauffeur dat niet heel grappig hij vond het best duur tot ik zei wat het in Nerderland kost toen begreep hij het.

De wegen zijn over het algemeen goed onderhouden en een mooie asfalt weg. Maar nettjes op je eigen baan rijden daar snappen ze echt niks van. Heb je een 5 baans weg dus alle ruimte en dan nog spiegel aan spiegel staan. Overal deuken in de auto’s zonde. Zonder toeter ben je ook nergens ga je iemand paseren dan toeter je gewoon heel lang achter elkaar en dan weer diegene dat je eraan komt en blijft hij op zijn helft rijden.

Mensen in autos proppen zijn ze ook heel goed in en als het niet meer past dan zetten we ze ook gewoon op het dak neer. Tuurlijk waar anders. Ook als je een soort van dorpje binnen komt lopen er overal koeien in het midden van de weg tussen de 2 kanten in. Soms denkt een koe of een ezel dat het grappig is om precies voor je auto langs te lopen... aan de kant van de weg lopen nog wel een schapen en geiten. Nou als je die vergelijk met de Nederlandse hebben wij plof schapen en geiten! Wat een dunne beestjes!

Maar naar ruim 5,5 uur eindelijk aangekomen in Jaipur hehe. Morgen met de chauffeur naar alle hoogte punten van de stad bekijken!

Xx

P.s. Voor de gene die het nog niet door hadden ja het is een nieuw waarbenjij account de andere wou niet meewerken...

• 20 November 2015 - 15:48

Mama:

En ja hoor het is gelukt om je eerste verslag weer er op te krijgen.
    Gezellig om het allemaal weer te lezen.
    hg Mama

• 20 November 2015 - 16:10

Tineke:

Hoi Ingrid
    Zo het eerste verslag van je prachtige reis met veel plezier gelezen
    Je hebt in die paar dagen al weer wat meegemaakt.
    Heel veel plezier met alles wat je daar gaat ondernemen
    Kijk al weer uit naar de volgende belevenissen veel groetjes Wout en Tineke xx

• 20 November 2015 - 16:26

Marianne Vriend :

Wel blijven genieten tussendoor!!

• 20 November 2015 - 18:49

Sasha :

Hey ing leuk om te lezen jij maakt nog wat mee

• 20 November 2015 - 18:51

Oma En Ageeth :

Samen met oma heb ik je eerste verslag gelezen.
    We wensen je een geweldige tijd toe in het verre Azië.
    We gaan je volgen, veel plezier.

• 20 November 2015 - 22:53

Hanneke Nieuwendijk:

Hoi Ingrid,leuk om jouw verslag te lezen.
    Best spannend allemaal, jij maakt wat mee.
    Geniet maar volop.
    Veel plezier,ik blijf je volgen.
    Groetjes

• 27 November 2015 - 22:02

Tineke Meeuwsen:

Hoi Ingrid,
    Van je moeder gehoord dat je weer op reis bent
    Dus we gaan het weer lezen,dat vinden we mooi.
    Het is spannend wat jij zo allemaal onderneemt.
    Geniet er maar van.
    Gr.Piet & Tineke Meeuwsen.
    Druten.