wit zand en blauw water overal! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu wit zand en blauw water overal! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

wit zand en blauw water overal!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Januari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

De dag nadat de hele fam was vertrokken ben ik naar Phu Qouc gevlogen daar dacht ik voor 3 dagen te blijven werden er 4 omdat het er ontzettend gezellig en relax was! Phu Quoc is een eiland van vietnam maar ligt dichter bij cambodja. Wat je er heb beste kan doen is aan het strand liggen of een scooter huren en naar een strand verder op gaan om daar dan te gaan zonnen. Savonds is er een night market met verse vis (sommige leven nog zo vers dus) op de bbq en na afloop ice rolls in je eigen smaak/smaken!! En terwijl je op je ijsje staat te wachten klinkt de vrolijke muziek van one direction op de achtergrond! In het hostel slaap ik in een groote dorm met 18 bedden. Je kan de dorm het beste vergelijken met een kleine schuur waarin een aantal staplebedden en enkele bedden staan, hier en daar een muurtje soms een verdwaalde boom. Eigenlijk voelt het niet dat er zoveel bedden staan! Bij het hostel is ook een zwembad voor degene die allergisch is voor zeewater ofzo want het strand is nog geen 2 miuten lopen van het hostel... In het hostel ontmoed ik ook alleen maar leuke mensen dus zijn mijn dagen goed gevuld!

Vrijdag heb ik dan toch besloten om dit ontzettend mooie eiland te verlaten en naar Cambodja te gaan! En jawel met de boot en bus! met de boot eerst terug naar Vietnam hoofdland 1,5 uur afzien... in het begin was ik nog mooi bruin maar haverwege vroegen mensen zich af of het wel goed met me ging zag wat wit...(misschien ook wel groen) eindelijk in de haven daar alle formulieren ingevuld pasfoto ingeleverd alvast ook betaald de hele 37 dollar. Het was het makkelijkste om je paspoort ook in te leveren dan leverde het mannetje met z’n slechte humeur alles in 1 keer in bij de douane en ging het sneller. Achter z’m slechte humeur kwam ik nadat ik nettjes formulier 1 had ingevuld en vroeg waarvoor formulier 2 was en er naar mij gesnauwt werd ‘’je mag het ook allemaal zelf doen maar dan neem je ook maar de lokale bus naar je eindbestemming’’ goed ik vraag wel niets meer. Bij de douane zoon 40 a 50 minuten gewacht en jahoor we waren er door! Naja 5 russen nog niet maar die kwamen een kwartier later er ook doorheen! Rond half 6 zouden we in Sihanoukville zijn dat werd 7 uur maar hey we waren er en de bus reis was erg gezellig met 2 andere nederlanders en 2 duiters! In de stad met alle nederlanders naar het hostel om in te checken en wat gegeten en gedronken!

Sihanoukville is zeg maar drugswhalla. Iedereen rookt wiet hier en daar gaat ook wat via de neus naar binnen... Niet echt iets voor mij. Na een dag er te hebben overleefd wou ik ergen anders naartoe je kan naar Koh Rong maar daar was een full moon party en dus heel veel accomodaties vol en achter de balie van het hostel viel mijn oog op een advertentie waarop stond dat je voor 7 dollar onder de sterren kon slapen in je eigen hangmat en muskitonet. Dat leek me wel wat dus een boot geboekt naar het eiland Koh Ta Kiev. Daar aangekomen word ik achter de bar/balie ontvangen door een man zonder voortanden, z’n haar in de klit of het moesten dreadlocks voorstellen en zijn wenkbrauwen + wimpers groen! Jaa groen dan denk je helemaal waar the hell ben ik in hemelsnaam beland?!?!?!?!!!

Gelukkig zag de rest er normaler uit en het eiland super mooi! Helaas hadden ze de muskitonetten verplaats naar de dorms dus heb ik daar geslapen. De doorm deed me denken aan Sri Lanka aan de Horseshoebay met kerst. De doorm is een tuinhuisje die open is aan de zee kant en hij staat nog geen 50 meter van zee af! Het zand is wit en het water is blauw! Er is geen wifi op het hele eiland (jaa echt geen grapje) er zijn zelfs geen oplaadpunten voor je telefoon of iets anders! Wat is er dan wel nou: een beach volly bal veld met net en bal, hangmatten, een bar/restaurant en het strand! Je kan kiezen om in een hangmat te slapen (zonder muskitonet¬¬¬), de doorm (met muskitonet) of een tent inclusief de zandvliegjes hoorde ik. Wat een 2 heerlijke relaxe dagen zeg! En wat een ontzettend mooi eiland. Het is volle maan en dat zorgt hier voor hoog water. Als de maan opkomt is hij nog helemaal rood en langzaam verandert hij van oranje naar wit en zonsopgang is ook aan onze kant daar word je mee wakker. Hoe mooi kan dat zijn!! Vollyballen met de lokalen op het eiland, lekker zwemmen, in een hangmat luieren en sapjes drinken aan de bar!

Terug in Sihanoukville de volgende boot geboekt naar Koh Rong het bekendste eiland van Cambodja waar je elke avond kan feesten en de volgende dag je kater kan uitslapen op het witte zand of in het blauwer dan blauwe water! Wat is het hier ongelovelijk mooi!! Bij aankomst hebben we in Coco’s een restaurand aan de overkant van de pier een briefing waar veel verteld word. Zoals dat er geen ziekenhuis is wel 1 dokter en 1 verpleegkundige maar je moet vooral om elkaar denken. Genoeg water drinken en ook zo af en toe wat eten. De de zonnebrand niet mag laten staan tenzij je er uit wil zien als een kreeft! (ja mensen hebben er erg hun best voor gedaan!) Topless zonnen mag niet en heren mogen alleen een speedo aan als ze een vergunning aan de bar halen... tenslotte daar waar je kan slapen dat verschild van 5 dollar tot 100 dollar per nacht maak er je eigen feestje van! Tijdens de briefing ontmoed ik een koppel uit Nieuw-Zeeland en met hun verken ik het eiland!

De volgende dag heb ik een ticket geboekt voor de zip line door de jungle van het eiland en naar de hoogste boom van het eiland voor een waanzinnig eiland!! De dag erna besluit ik helaas alweer te vertrekken maar wel pas met de laatste boot die van het eiland vertrekt om 4 uur!
Voor morgen heb ik net een ticket naar Kampot kunnen regelen want hoe ben ik vanuit Vietnam in 1 keer door gereden naar Sihanoukville ongelovelijk volgens sommige dus terug richting de grens! En zien waar ik zo voorbij ben gereden ;).

xx

  • 29 Januari 2016 - 16:45

    Mama:

    Goeden middag is het hier al weer, zojuist boodschappen gedaan morgen komen de motormannen en vrouwen gezellig dineren aan de Middenvliet, altijd een mooi avondje.
    Verder gaat hier zo ze gangetje volgende week gaat Suzan beginnen met haar stage en slaapt bij Judith en Mark, kortom wordt stil in ons huisje.
    Het fotoboek Vietnam is bijna klaar, jeetje wat een foto's hadden we zo met elkaar.
    Leo was vanochtend bij ons en vroeg hoe het met jou gaat, nou prima zeiden wij. We gaan binnenkort met elkaar uiteten.
    Tineke en Wout hebben de griep... wens ze maar beterschap.
    Het weer is vandaag erg winderig niet veel aan, terwijl het gisteren zo mooi was wel fris met een zonnetje zou zo naar je toe willen, het zonnetje en warmte missen we nu al.
    Geniet ze lekker, moet vast lukken, je had weer leuk geschreven hoor. xxx Mama

  • 29 Januari 2016 - 16:46

    Mama:

    Ps we hebben van de week de film gekeken Gooooodmorning Vietnammmmmmmmmmm!!! geinig hoor!!

  • 30 Januari 2016 - 19:15

    Tineke:

    Hoi Ingrid
    Een beetje laat maar toch even een reactie op weer zo n prachtig verslag
    Wat een mooie dingen zie en beleef je toch geniet er nog lekker van want het weer hier is pet
    Kijk weer uit naar de volgende belevenissen liefs uit enschede

  • 31 Januari 2016 - 11:58

    Danique:

    Heej Ingrid,
    Ik ben weer helemaal bij gelezen met je mooie verhalen!
    Moest de helft van je vorige verslag ook nog! :o
    Xxx ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 13154

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: