De start #sistersontour - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu De start #sistersontour - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

De start #sistersontour

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Januari 2018 | Australië, Melbourne

Zondag 24 december half 3 naja 3 uur was het eindelijk zo ver! Het begin van onze reis samen door Australië en Nieuw-Zeeland. Met de kerst gedachte in ons achterhoofd de eerste 7 in het vliegtuig naar Dubai. Suzan naast het raam en ik hopen op een knappe hunk in de stoel naast me… Die bleef leeg… nouja zeg. In Dubai zouden we 2.45 uur overstap tijd hebben wat 2:15 werd na de vertraging in Nederland maar na geland te zijn eerst een tour in het vliegtuig over vliegveld en daarna nog met de shuttle bus de deluxe tour over het vliegveld heerlijk! Helaas was de tour daarna nog niet over want bij de deluxe tour word je natuurlijk ook aan de andere kant van je gate binnen gedropt dus ook nog een tour over de inside van Dubai Airport! Uiteindelijk wel een kwartier gewacht bij de gate en op naar de volgende 12 uur in het vliegtuig, maar deze keer wel met kerst sfeer de stewards en stewardessen (die dus de hele 1e kerst dag moesten werken toppers) hadden kerstmutsen op! Gezellig hoor! Half 12 ‘s nachts landde we dan eindelijk in Melbourne! Met de Sky bus naar het stads centrum en nog een klein kwartiertje lopen en we waren in het hostel! Zachtjes naar onze kamer en lekker slapen want in het vliegtuig hebben we wel wat geslapen maar niet al te lang. Helaas ons systeem dacht slapen hu nee hoor daar is het nog geen tijd voor… dus toch nog wat onrustig geslapen ‘s ochtends een heerlijke douche en ontbijten… ook daar was het systeem nog niet helemaal klaar voor. Op voor een verkenning door Melbourne heen. De vorige keer had Nadia mij rond gereden dus nou te voet. De trams door een groot deel van de stad gaan gratis altijd fijn! We willen graag een auto huren om naar de Great Ocean Road te rijden dus bij een paar auto verhuur bedrijven aangeklopt helaas allemaal geen auto voor ons over. In het centrum eerst tijd voor een lunch! Naja we hebben er meer naar gekeken dan opgegeten ach ooit gaat ons systeem weer normaal werken. In het centrum zelf was een informatie centrum en wie niet waagt wie niet wint dus ook daar naar binnen om proberen een auto te huren. Chris was de gelukkige om ons te helpen en jahoor deze top man heeft het voor elkaar weten te krijgen om een auto voor ons te huren voor dan wel 2 dagen in plaats van 3 dagen wat achteraf goed is want alles zit vol! Dus na het boeken van auto nog een hele zoektocht naar een slaapplek. Alles afgegaan waar je kan boeken niets te vinden totdat Suzan er eentje heeft gevonden waar je niet online kan boeken dus bellen en jahoor gelukt! We hebben een slaapplek! Dus we kunnen door met onze tour door Melbourne naar een graffiti straat! Suuz ging navigeren naar de andere straten die helaas minder indrukwekkend waren dan de eerste maar ook zeker met mooie kunst werken. Daarna door naar een kleine loop langs de rivier en door een park. Daarna eten aan de rivier bij een leuk tentje want het is tenslotte nog wel 2e kerstdag. En een echt kerst diner hadden we nog niet gehad. Vliegtuig eten was nog niet echt het hoogte punt… Dus eten van de Australische BBQ! En poutine. En zowaar bijna alles opgegeten!! Weg met die jetlag! Haha. Woensdag ons extra dagje in Melbourne en op naar het strand! Bijkleuren! We hebben een goede dag gekozen gemiddeld zo’n 34 graden! We smelten af en toe dat strand af! In de schaduw een lunch en een ijsje. Terug in het hostel op tijd naar bed, want de volgende ochtend stonden wij 8 uur scherp bij het auto verhuurbedrijf om de auto op te halen. Een mooie Toyota Corolla stond voor ons klaar en nog even puzzelend door Melbourne heen, maar op naar de Great Ocean Road! Eerst nog even /- 3 uur rijden en toen waren we er al! Langs alle mooie plekjes als Bay of Islands, London Bridge, the Arche, lunch in een vis restaurantje (waar de vis tijdelijk was uitverkocht) in Peterborough, Thunder Cave, Loch Ard Gorge en zonsondergang bij de Gibson steps waar je nog een aantal Apostles van de 12 Apostles kan zien. Helaas helaas de volgende ochtend regen bij de 12 Apostles zelf… maar dat mag de pret niet drukken! Ook dan zijn ze mooi en door naar een uitzicht punt waar je ook koala’s kan spotten dat willen we natuurlijk niet missen. Er was ons verteld dat er een hele hike er naartoe was en dat je dan onderweg goed moest kijken naar koala’s. De hike was ingeruild voor een mooi asfalt pad waar we onderweg een stil staande auto zagen en mensen erbuiten omhoog kijkend. Wel of niet stil staan nou vooruit dan maar en dat was ook maar goed want er zaten daar wel 2 koala’s in de boom te pitten!! Door naar de vuurtoren is er een half park omheen gebouwd incl entree uiteraard jammer maar we zijn er nou toch. Willen we net weer naar buiten lopen begint het weer heeeeeel hard te regenen… poncho tijd!! Altijd zo sexy. Heb ik hem net aan stopt het met regenen en lijkt er een zonnetje te komen. We moeten vaker zo’n ding kopen! Hierna nog snel een lunch in Apollo Bay en om 18:00 uur scherp de auto weer in Melbourne afgeleverd. 30 januari een dagje treinen van Melbourne naar Sydney en de 31ste vroeg op en naar het Opera House voor de vuurwerk show van vanavond! Door alle security controles heen en opzoek naar een goede plek. Alles vol vooraan hmm jammer staan we net even te wachten gaat er een extra ruimte open achter ons. Wij als een malle eropaf maar helaas te laat we mogen er net niet meer bij. Gelukkig hoort Suzan wat meiden Nederlands spreken uit het vak en jahoor we mogen bij hun zitten. 2 meiden Sterre en Elise uit Nederland die au pair zijn in Sydney en hier ook zijn voor uiteraard de vuurwerkshow. Er zouden nog wel 3 andere bij komen maar dat ging wel lukken zeker nadat er een paar Chinezen het vak verlieten. Onder die 3 zat Elise haar vriend Nacho (ja zo heet hij ook echt naja officieel anders een Spaanse naam maar om het makkelijk te houden gewoon Nacho). Hij kon nog net binnen komen maar de andere 2 waren echt te laat, want om het Opera House zat het stamp vol met mensen. Nou en dan van 10.00 tot 0.00 uur wachten (14uur!!!!). Beetje eten, lopen, ijsje eten, shithead spelen Suuz en ik maakte de andere elke keer in :). Dansen voor de chique mensen die teveel geld hadden neergelegd voor hun kaartje en vrienden maken met de buren. Kortom gewoon een hele gezellige dag! En als afsluiter om middennacht 13 minuten lang een adembenemende vuurwerk show! Wauw!!!!!! Weer zoooo mooi!!!! Het kwam niet alleen van de brug maar ook vanaf het water en Opera House je wist gewoon niet waar je moest kijken! Geweldig!! 1 januari is zoals elke andere 1 januari de nieuwjaarsduik. En in Sydney is dat helemaal niet zo heel erg! Samen met Sterre en Elise vanaf 1 uur al op Bondi Beach want op de ene site stond 1 uur de duik de andere 2 uur en nog een stond op 4 uur… ja wat is het nou. 4 uur dus rond half 4 kwamen er al meer oranje unox mutsen het strand op. Dan pas realiseer je hoeveel Nederlanders er dan op Bondi Beach zijn! We begonnen ons al meer te verzamelen op 1 plek te roepen: Holland, Holland, Holland en Viva Holandia aftellen en gaan met ze alle de Tasmanzee in. Hoe gaaf was dit! Eigenlijk een beetje hetzelfde als in Nederland alleen bleef iedereen in de zee in plaats van er zo snel mogelijk weer uit naar de warme chocomelk en omkleden :). Dinsdag 2 januari was het alweer tijd om naar Nieuw Zeeland te vliegen waar papa en mama een uurtje eerder zouden landen. Uiteindelijk hadden papa en mama vertraging en hadden Suuz en ik hun koffers zelfs eerder gevonden dan dat pa en ma door de douane heen waren! :). Daarna samen door de laatste koffer controle en de auto op halen een echte Toyota Highlander, mooie grote auto wajjooo daar gaan wij het wel mee redden!

Liefs Ing

• 03 Januari 2018 - 10:29

Ageeth:

Heyy Ingrid, leuk om weer jou komische verhalen te lezen. Ik ga je zeker weer volgen, dus ook al ben je een jaar niet in Nederland, zo ben je toch een beetje dichtbij.
    Heel veel plezier samen, groetjes aan de familie.

• 03 Januari 2018 - 11:14

Bertil :

Hey meiden weer een leuk verhaal zo aan het begin van de vakantie. Jullie hebben al weer aardig wat mee gemaakt en leuk dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je zit maar dat je overal wel Nederlanders tegen kom.
    Voor het weer hoef je nu niet in Nederland te zijn want het stormt en regent hier (code oranje (maar dat is het gauw hier)) !
    Heel veel plezier verder en groeten aan de rest.

• 12 Januari 2018 - 11:53

Oma:

Hallo Ingrid,
    Nu ik je verslag heb gelezen ben ik weer helemaal bij en blij!
    Ondanks dat jullie zoveel beleven, hebben jullie tijd voor een verslag te maken, ik kijk alweer naar de volgende uit!
    Groeten uit Julianadorp.