Trein reizen - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Trein reizen - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Trein reizen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Juni 2016 | Mongolië, Ulaanbaatar

Na mijzelf vermaakt te hebben in Beijing. Naar het Summer Palace en de dierentuin te zijn geweest om meneer panda te ontmoeten!!! Kan je gewoon niet overslaan als je in China ben. Vrijdag mijn paspoort opgehaald met het Mongoolse visum erin!! YES!! Bij de ambassade weer allemaal mensen ontmoet die er ook heen gaan en alle tips die we hebben uitgewisseld. Savonds nog door naar de silk street market waar je letterlijk alles kan vinden. Daar ontmoet ik Lenasio uit Mozambique (je weet wel het enige land waar een geweer op de vlag staat!) hij woont al 5 jaar in China, naja studeert in China wat vrij populair is overgins. Deze week was de president van Mozambique hier op bezoek in Beijing. En Lenasio is goede vrienden met de president want hij mocht de bijeenkomst bijwonen. Een paar vrienden van hem waren er ook en later nog gezellig in een restaurantje gezeten. Terug naar huis mocht ik niet gewoon met de metro nee zijn privé chauffeur zal mij wel even thuis brengen. Dan voel je je ineens wel poepie chique als je uit een totaal geblindeerde auto stap in je backpackers outfit voor een hostel... lol :).

En aangezien ik na een week in Beijing geweest te zijn geweest het wel mooi vind daar neem ik zaterdag ochtend de trein naar Shanghai. Even op City trip zullen we maar zeggen. Met een gemiddelde snelheid van 304 km/h raas je langs het mooie Chinese landschap, ben je 5 uur later in Shanghai en heb je ruim 1000 km afgelegd. Shanghai regen en 15 graden... meeehhhh nouuu op naar het hostel. de receptioniste verteld mij het goede nieuws dat het de afgelopen dagen heeft geregend en dat het de komende dag zal blijven regenen... Waarom heb ik mijn paraplu in mijn grote backpack gelaten ook alweer?? Het hostel is gelukkig wel super gezellig leuke kamer genoten en ontmoet leuke mensen in het restaurant. Ook staat er uiteraard een pool tafel maar na mijn tegenstander 4x te hebben ingemaakt (nee ik ben niet heel goed en heb serieus geprobeerd hem te laten winnen maar hij was gewoon heeeel slecht) toch maar naar bed gegaan.

De volgende morgen je raad het nooit wat een geluk het is droog!!! Oooohh yeahhh!! Op naar de Bund. De enige toeristische attractie hier. De Bund oftoewel een skyline. Want hoge gebouwen zijn in China een uitzondering... Maargoed een hoop nieuwe mensen daar ontmoet en zoo heel afentoe leek er wel een zonnestaal te kunnen ontsnappen uit de dikke laag bewolking! Savonds in het hostel kom ik Dio weer tegen!! Hoe gezellig!!

Maandag weer terug naar Beijing met de trein. Nog de nodige inkopen gedaan voor morgen in de trein op naar Mongolië! Oohja zin in! Toch zal ik China wel missen. Google translate is best leuk communiceren, hun indrukwekkende gevoel voor mode blijft fascinerend, stelletjes die hun kleding op elkaar afstemmen of zeg maar gewoon precies hetzelfde aan hebben, alle hekken om alle Chinezen in de goede de weg te lijden, boeren, scheten, kwatten, neus peuteren of gewoon je hele behoefte midden op straat doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, kinderen tot 3 jaar met een gat in hun broek waardoor je kan besparen op luiers en als het moet poepen gewoon een staat hoek opzoekt en de Chinese taal ik begrijp er geen ene bal van maar het blijft grappig om er naar te luisteren.

Om half 12 vertrekken we. In de kamer zit ik met een vrouw uit Hongkong heel handig zij kan voor de conducteur vertalen want die spreekt zoals gewoonlijk geen Engels :). In de kantine ontmoet ik de Amerikaanse John daar gezellig de hele middag mee gepraat en bij het avond eten kwamen daar Margret en Jules ook bij 2 gepensioneerde vrouwen uit Engeland. Zij hebben de afgelopen jaren ook een hoop rond gereisd dus genoeg stof om over te praten. Om 9 uur worden we allemaal terug gestuurd naar onze kamer. We zijn bijna bij de grens en dat betekent paspoorten stempelen en wielen omruilen. Nee in China en Mongolië hebben ze niet dezelfde trein rails hoe kom je er bij... 4 uur later 2 stempels rijker, 4 formulieren ingevuld waarvan er 1 in ik gok de Mongoolse taal was dus niet kunnen invullen en juist die met een andere nodig hebben. Niks in gevuld maar wel goed gekeurd ik vind het knap. En uiteraard in de tussen tijd nieuwe wielentjes. We kunnen om 2 uur in de morgen weer verder en we zijn in Mongolië! Oohyeahh. Wanneer ik wakker word is het net zoals iedereen voorspeld had letterlijk niks. Kale vlakte met bergen en afentoe een grassprietje wat eigenlijk meer op wat wij in de duinen hebben. Zo af en toe een kudde koeien, paarden, herten, schapen of geiten. Verloren stadjes met een paar huizen of zo nu en dan half uit elkaar gevallen huizen zeg maar er is zover vrij weinig. Nog een klein grappig detail ik kom dichter bij huis maar het tijdverschil word alleen maar groter namelijk een uur extra 7 uur tijdverschil nu.

Aangekomen op het trein station en opzoek naar de uitgang kom ik een bordje tegen met mijn naam erop. Hu had ik pick-up service? Jahoor de ontzettend aardige dame van het hostel haalt iedereen op van het trein station! In het hostel aangekomen spullen gedropt en tours bekijken voor hier in Mongolië. Nou vertrekt er morgen een tour van 8 dagen door de Gobi woestijn van Mongolië waar ik bij mee kan. Er is een jongen in het hostel die morgen ook aansluit en er zijn al 6 op de tour. Dus een grote groep! Gezellig en waarom niet. Maar dat betekent wel dat ik wat anders moet regelen als ik voor 8 dagen de woestijn in vertrek met zonder Wi-Fi namelijk vluchten. En jawel vluchten naar huis. Dus heb ik een vlucht geboekt naar Londen en daarna naar het eiland van man. Een eiland tussen Engeland en Ierland in waar een vriendin van mij woont Lucy (wij hebben samen gereisd in Borneo, Maleisië). Gewoon omdat het kan.

Tas in pakken voor de komende 8 dagen ondertussen arriveert er nog een stel dat morgen met ons mee gaat hoe gezellig!

xx

  • 03 Juni 2016 - 22:56

    Mama:

    Hoi altijd weer lekker om iets van je te lezen, al is het hier al weer ruim 10 uur in de avond voor ik tijd had om alles te lezen. het is vrijdag, mooi weer en de hele camping vol. en vandaag zijn de nieuwe prive sanitairs gekomen, zien er prachtig uit pa is druk bezig met alles aan te sluiten.
    We hebben lekker buiten gegeten, en Suzan heeft gekookt, heerlijk!!
    nu gauw je volgende verslag lezen xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13130

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: