Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus - Reisverslag uit Malapascua Island, Filipijnen van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus - Reisverslag uit Malapascua Island, Filipijnen van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Mei 2016 | Filipijnen, Malapascua Island

Na de boot tocht van 6 uur eerst wat eten en na weken op rijst en noodels te hebben geleefd kon mijn buik (en die van de andere) de pizza oven niet weerstaan! Daarna met z’n 7e opzoek naar een hostel wat best een klus is! Ja 7 nu al want in de haven kwam de Nederlandse Oscar erbij gezellig! Uiteindelijk iets gevonden en de dag erna moest een relax dag worden dus samen met Rob en Lauren een scooter gehuurd en op naar Twin Beach!! Rob wou iets meer zien van de omgeving dus die na een verfrissende duik in het water er weer vandoor op zijn scooter. Niet veel later komen we Shenea tegen en daarna Oscar die een super mooie accommodatie aan het strand heeft gevonden! Misschien iets voor na de tour! Want de dag erna hebben we de A/C tour met overnachting geboekt om alle mooie spots rond El Nido te verkennen.

In Coron huurde we een privé boot en gingen we precies naar alle plekken waar de tour boten nog niet waren of al waren geweest helaas was dat hier niet mogelijk waardoor the secret lagoon helemaal niet zo geheim is en bom vol zit met reddingsvesten met Chinezend erin. Mag de pret niet drukken want het was wel hartstikke mooi en gezellig met Lauren, Rob, Oscar, Shanea, Jade en Mat (de laatste twee zijn vrienden van Oscar) en een groepje Spaanse mensen en lokalen die zweren bij een reddingsvest (LOL!!!!) voor de nacht werden Oscar, Lauren, Jade, Mat en ik op een eiland gedropt met 3 tour mannen! Wat te doen op een onbewoond eiland waar je in een schattig tentje slaapt? Cola met rum en kaarten tegen de tour mannen. Naja kaarten meer de taal leren ook erg handig! Omdat er maar 2 tentjes waren voor 2 personen moest er 1 in de hangmat slapen. Oscar bood zich vrijwillig aan en ging in de hangmat slapen, wat halverwege de nacht toch niet zo goed beviel en dus tussen mij en Lauren in kwam liggen. Waardoor ik dan weer midden in de nacht me dood schrok wie er naast me lag... :). De volgende dag deel 2 van de tour Shenea, Maria en Emma kwamen ons ophalen (met de rest van de boot) van het eiland! Gezellig!!

Deel 2 was net zo druk als het eerste deel van de tour maar zeker heeeeel mooi! Blijf mooi om al die Chinezen met water vrees op een bootje te zien! Weer terug in El Nido wat gegeten en op naar Twin Beach waar we (Lauren, Oscar, Shenea en ik) voor 2 nachten in een houten hutje op het strand mogen door brengen!!! Heerlijk heb ook werkelijk helemaal niets gedaan daar. Naja op savonds met plankton zwemmen!! Hoe gaaf is dat. terwijl je rond zwemt en daar waar je je armen en benen beweegt overal plankton begint licht te geven. Magic!!! De volgende ochtend vroeg op 5 uur wel te verstaan. En eerst met een busje terug naar El Nido daarna met een ander busje hobbelend naar Puerto Princesa voor zo ongeveer 6 uur. Gedropt op het vliegveld daar tot 20 voor 6 op de vlucht geacht naar Cebu City die omdat hier alles op tijd gaat pas om 7 uur vertrok JIPPIE! Maar wel zeer gezellig met ze 9e op het vliegveld! Rasmus (Denemarken) voegde zich bij ons ook hij was te vroeg voor deze vlucht op vliegveld. Grappig detail als je hier door de douane gaat kan je vervolgens eten kopen en daarna fluitend weer terug lopen naar je backpack (die pas een uur van tevoren mag afgegeven worden) en wanneer je die dan wel hebt afgegeven kan je weer fluitend door de douane lopen om naar je vliegtuig door te gaan! We houden ervan! In Cebu City op naar het hostel eten douchten en slapen!!!!

En omdat we van reizen houden ga ik met de Deense crew (Emma, Maria en Rasum allemaal uit Denemarken) de volgende dag op naar Oslob on Whale Sharks te zien! Een kleine 4 uur onderweg in een lokale bus waar ze meer mensen in proppen dan verantwoordelijk is maar wel gezellig knus en zweterig. Savonds bij de lokale burger plaats 2 cheese burgers voor de prijs van 1 gegeten en zelfs dat voor een scheet en 3 kikkers. En de volgende dag werden we on 20 over 5 opgehaald. Waarom zo vroeg hoe eerder je er bent hoe minder reddingsvesten met Chinezen ook in het water te vinden zijn! En inderdaad we waren de eerste boot die op zee ging! En wat zijn Whale Sharks mooi!!! Wauw zooooo gaaf!!!!

Daarna gelijk met Rasmus door gereisd naar Bohol. 2 uur in de bus met de leukste bus ticket man. Er was geen woord van te verstaan maar erom lachen moest je wel!! Heerlijk wij lekker muziek luisteren begon opeens de hele bus naar ons te roepen dat we er waren! Ja ook hier houden we van!! Omdat wij geen idee hebben van waar we precies zijn en de ticket man bij elke boom precies weet waar we zijn waarschuwde hij ons waar we waren. Tassen uit de bus nog even de richting naar de haven aangegeven terug de bus in en doorrr. Bij een lokaal vis tentje op de haven heerlijke vis gegeten. De weg ernaartoe was nog best een dingetje allemaal houten plankjes waarvan we niet helemaal zeker waren dat ze ons zouden houden inclusief backpack (voel je je afentoe net een tientonner) maar het gelukkig toch deden en door op de boot een kleine 4 uur en daar na nog een half uurtje met een tricycle en dan ben je op plaats van bestemming! Shenea kwam een uurtje later ook aan. Even wat gegeten en dan ben je toch wel gaar van zoon dag

Na een heerlijke relax dag in Bohol op naar de Chocolade bergen! Toch wel het hoogte punt van Bohol en we zijn in het goede seizoen. Op de chocolade bergen zijn namelijk helemaal geen chocola te vinden van wege de hitte worden ze helemaal bruin en dus tussen uit de bomen net allemaal chocolade bergen! Shenea en ik samen op de scooter en Ramus met Jules (uit Canada had niks te doen vandaag dus waarom ga je niet mee??) Op de terug reis naar de nog even langs de tersier aap geweest. Naja aapje je moet nog goed zoeken naar de kleine man met de grote ogen maar dan vind je hem wel! En weer door naar huis! Die avond in de bar naast ons hostel cocktails voor 50 cent wat ontzettend vervelend zeg!

Op naar een heerlijke nieuwe reis dag met ze 3e en wel naar Malapascua een eiland in noorden van het grote eiland Cebu. Eerst de boot kleine 3 uur. Nog even naar een mal onze lieve ananas prinses (Shenea die drinkt meer ananas sap dan goed voor een mens kan zijn) was haar telefoon verloren dus op naar een nieuwe en een lunch. Daarna een heerlijke 5 uur in een lokale bus waar ik zelfs 2 stoelen in nam met mijn kont!!! De lokalen zijn niet echt van de dikke konten zeg maar... In Maya aangekomen om 9 uur savonds geen boot meer naar Malapascua heerlijk. Gelukkig een grappig hotelletje kunnen vinden en daar blijven slapen. De vrouw van het hostel die we mama mochten noemen was zeeer gast vrij en met het ontbijt zijn we weer wat wijzer geworden over de Filipijnen! Zo is deze zomer een van de warmste sinds tijden! En verwachten ze maandag met de verkiezingen een hittegolf van zoon 41 graden in dit gebied!!! Kan niet wachten... ;). Gelukkig hebben we hier een plek gevonden met zwembad en het strand 10 meter er vandaan dus genoeg plekken om af te koelen!

Grappig detail in de Filipijnen is het tellen. Wij beginnen met onze duim met tellen als 1, hier is 1 je pink!! Haha ook een manier om te tellen! De komende dagen blijf ik lekker in Malapascua relaxen en duiken! Zin in!!

xx

• 07 Mei 2016 - 14:38

Mama:

Hey weer een verslagje , leuk hoor!!! Hier lekker druk, camping vol en het is prachtig weer zo rond de 25 gr gelukkig met nog een windje erbij, helemaal top, iedereen vind het hier prachtig met de mooie tulpen op de achtergrond. Morgen Moederdag en eten tussen de tulpen, hoop aanmeldingen dus gaat nu lukken met deze temperaturen, zin in.
    Papa haalt de eerste bloemen er weer af hoop bekijks van de gasten.
    Sorry telefoon gaat weer, later XXX mama

• 09 Mei 2016 - 08:00

Tineke :

Wat een prachtig verhaal weer en heel veel plezier deze dagen met het duiken en het relaxt
    Liggen aan het strand. Wij hebben nu ook lekker weer en gisteren erg gezellig gegeten tussen de tulpen was grandioos

• 09 Mei 2016 - 08:06

Tineke:

Net een verslag gestuurd helft staat er niet bij
    Dus nog een klein stukje
    Heb net vriendje cheranot een appeltje gebracht, daar komt
    Hij wel even voor uit zijn kuil

• 12 Mei 2016 - 22:00

Oma Romar:

Ik vind het wel vervelend Ingrid, maar het lukt me niet om een fatsoenlijke reactie te mailen ,de helft staat er niet op. Ik volg je wel en heb dan de atlas er bij. Maar over een maandje ben je thuis en dan spreken we elkaar.Morgen is je Moeder jarig en dan komen ze me halen, ik feliciteer je met haar 53e verjaardag. Het is de laatste tijd prachtig, zonnig weer. Ik was vanmiddag bij je oude baas, want ik meen dat ik wat minder zie, dus even een oogmeting gedaan en jawel, waarschijnlijk moet ik aan staar geholpen worden, nou ja, wat moet ,dat moet. Zeg, zijn er in dat verre land ook zoveel mensen die brildragend zijn? Nu Ingrid,geniet nog van de laatste maand dat je onderweg bent! Ik vond je verslagen erg mooi! Lieve groeten van Oma.