Enjoying Indonesia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Enjoying Indonesia - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Enjoying Indonesia

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 April 2016 | Indonesië, Batavia

Wat kan de onderwater mooi zijn! in totaal duurde het 4 dagen de introductie en eerste duik was dag 1 dag 2 video’s kijken en zwembad les bestaand uit oefeningen onder water voor als er wat fout gaat tijdens de duik. Dus masker af en weer op, zuurstof delen, balanceren in het water oftoewel (in de zee de volgende dag) 3 minuten op 9 meter blijven, je BCD af en weer op doen onder water en met een kompas leren duiken. Ook leer ik hoe je de BCD aan je lucht tank vast maak. Klein natuur talentje want na 1 uitleg red ik het de 2e keer helemaal zelf en de volgende dag zonder hulp ook!! Dag 3 2x duiken in de ochtend waar we onder andere schilpadden, nemo, lionfish, Sting Ray en een haai zagen! In de middag relaxen en de laatste 2 video's kijken. Proef examen maken en het echte theorie examen. En gehaald met 90%!!! Oooh yheaaa!!! Dag 4 een ochtend duik bij shark point 3x raden wat we daar zagen? Haaien! Cool maar ook schildpadden, octopussen en weer ontelbaar veel visjes! Super mooi! En terug op de boot kwam Blair naar mij toe dat ik geslaagd ben en nu mijn Open Water Diver certificaat heb en tot 18 meter diep mag duiken! Whoppaaa in the pocket! En dat moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden bij het zwembad en in de kroeg! Na deze volle en drukke dagen een heerlijke relax dag in het hostel bij het zwembad heerlijk!

Avonds nog Heads up een beerpong gespeeld en de volgende dag terug naar Bali. En gelukkig mijn grote backpack stond nog in het hostel waar ik hem had achter gelaten. Op de boot ontmoet ik de Zweedse Veronica en zijn vliegt vanavond terug naar Zweden dus zoekt ze een plaats om haar spullen te droppen. Om 6 uur had ik met Steven afgesproken (een van de duik masters op Gili) die vliegt morgen terug naar Canada voor een maand om z'n moeder en broer te verrassen want alleen zijn vader weet ervan! Vind ik dan weer een geniaal plan! Elina heeft dat ook gedaan prachtig filmpje! Omdat Veronica en ik vrij weinig te doen hadden waren wij om 5 uur al op het afgesproken punt: Sky Garden. Uurtje later was Steven er ook eindelijk. Je betaald 99 rupiah ala €6,- en dan heb je van 5 tot 9 gratis eten en drinken (inclusief de alcoholische drankjes). Het buffet bestond uit salades en gewoon een goed stuk vlees!! Hmmmm lekker lekker lekker!! Na 9e door naar de volgende kroeg voor de zelfde inleg alle drankjes weer inclusief dit keer tot 12e dat was precies goed want om half 3 in de ochtend ging Veronica haar vlucht dus terug naar het hostel spullen gepakt taxi gebeld en ik lekker naar mijn bedje!

De dag erna lekker gerelaxt op het strand en de volgende dag alweer door naar Jakarta. Klein vluchtje van 2 uur. Maar we gaan wel weer een uur terug in de tijd. Daar moet ik heen om een Chinees visum aan te vragen die ik na 4 dagen wachten ook krijg! Jippie! Jakarta een mega stad met 17 miljoen inwoners (jaaa net zoveel als in heel Nederland!!!) waar het verkeer 24/7 vast staat. Waar de bussen hun eigen bus lijn hebben en die nog redelijk snel door het verkeer kunnen komen. Waar taxi chauffeurs de weg niet weten en je niet verstaan. Helaas spreek ondertussen nog steeds geen vloeiend Indonesisch. Waar als je bij de Chinese ambassade aankomt door moet naar een ander gebouw om je visum aan te vragen. En tja je moet ook nog even al je documenten printen bij een lokaal internet café waar je met handen en voeten praat maar wel uiteindelijk 3kwartier verder met alle benodigde papieren weer uit stap. Het begint ondertussen normaal te worden :).

Om de chaos in Jakarta even te verlaten heb ik de trein gepakt naar Bandung slechts een kleine 3 uur en 45 minuten maar dan kom je wel op een plekje waar mijn opa ook is geweest. En heb ik dezelfde kerk gevonden waar hij ook is geweest hoe bijzonder is dat! zoo gaaf! Voor de rest heeft Bandung slechts ruim 2,6 miljoen inwoners en zijn ze er geen toeristen gewend. Alsof ik terug in India ben iedereen wil mijn aandacht en met me op de foto. Het verkeer lijkt hier wel iets sneller te gaan maar door alle 1 richting straatjes weten de illegale taxie (voor een scheet en 3 knikkers) hier ook de weg niet te vinden. Wel kon ik de weg vinden naar een museum die door het hostel werd geadviseerd maar museums zijn nog steeds niet echt mijn ding. Wel tegenover het museum stond een gebouw met allemaal Nederlandse teksten! Dat trok dan wel weer mijn aandacht. Op het gebouw stond o.a.: ‘’landbouwbenodigdheden’’ ‘’commissionairs venduhouders’’ ‘’warenhuis de vries’’ ‘’kunst boek – papierhandel’’ vond ik dan wel weer grappig. Halverwege de dag begon het enorm hard te onweren en regenen heerlijk. Dus snel een eet tentje opgezocht om te schuilen en daarna weer terug naar de trein. De hele heenreis was het donker dus weinig van de omgeving gezien maar nu is het nog licht (naja totdat we bijna in Jakarta zijn). Maar het is zeker een super mooi uitzicht vanuit de trein met overal rijst velden en kleine dorpjes waarvan de inwoners de trein super interessant vinden en uitgebreid foto's maken jaaa ook in the middle of nowhere hebben ze telefoons met camera en ontvangst! Vraag me niet hoe.

Helaas vrijdag een raar spiertje in mijn rug verrekt ofzo het doet in ieder geval zeer dus dan maar rust nemen. Ik wou morgen naar een eiland vertrekken voor de kust van Jakarta weg uit deze drukke stad maar dat gaat het even niet worden. Wat dan wel weer een voordeel is dat ik ondertussen iedereen in het hostel ken de eigenaar een of ander paardenzalfje voor mij heeft gehaald en wat super goed werkt! Waardoor zondag de pijn bijna helemaal verdwenen is wel doen we nog rustig aan dus de halve middag formule 1 gekeken :). Morgen avond staat mijn vlucht naar de Filipijnen gepland! Zin in ondertussen al zoveel tips gehad en misschien weer een oud reis maatje ontmoeten kijk er echt naar uit! En nou mijn duik brevet binnen is kan ik daar ook lekker gaan duiken! Want het schijnt er zoooo mooi te zijn onder water! Naja ook boven water :P.

xx

  • 18 April 2016 - 12:02

    Tineke:

    Hoi Ingrid
    Het wordt een beetje saai om te schrijven maar we hebben weer erg genoten
    Van jou prachtige verslag, en nog gefeliciteerd met je duikbrevet
    Dat wordt genieten de komende weken onder water
    Een fijnereis en erg veel plezier op de Filipijnen
    Groetjes wout en tineke

  • 19 April 2016 - 07:00

    Sandra De Haan:

    In 2014 ben ik zelf op Bali geweest en Flores. Daar heb ik gesnorkeld (niet gedoken) maar wat is de onderwaterwereld toch prachtig en na het lezen van jouw verslag zag ik het ook weer helemaal voor me. Er is zoveeel moois te zien onder water.
    Veel plezier in Jakarta. Xx

  • 26 April 2016 - 23:43

    Mama:

    he he eindelijk even rustig de tijd om te lezen.....Wat zou Opa trots op je zijn geweest... wat zou ie dat mooi vinden en zeker meer tips gegeven.. sorry ik moet het ook halen uit het fotoboek.
    en vanavond Herman de Blijker op tv met Jeroen Krabe in de Filippijnen, wat is het daar mooi zeg, dus je zal wel weer genieten. (stom dat ik dat schrijf dat doe je aldoor ik weet het)
    Morgen Koningsdag, met slecht weer, jammer voor alle activiteiten.
    Verder niet veel nieuws... tot het volgende verslag maar weer xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13114

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: