Back to Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Back to Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Back to Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

28 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Sochtends vroeg opweg naar de haven. De chauffeur zou er om half 8 zijn maar was er al om 10 over 7!!!! Huuu zijn ze nou echt optijd in Azie?? Op de slow boot zitten we met ze 20 ongeveer. Veel koppels en gezinnen, de Australische Jess en ik zijn de enige alleen. Dus hebben we al snel contact! Gezellig alleen is Jess een echte austalier dus praat ze met halve woorden en super snel dat ik haar soms gewoon niet meer kan volgen. Wel hebben we het heel gezellig en dus besluiten we in Pakbeng samen een kamer te delen. De volgende dag weer verder op de mekong met dezelfde groep en een aantal lokaalen! We varen op de mekong maar het is in het drooge seizoen dus we moeten af en toe om de rotsen heen varen. Hierdoor kan je ook aan de rotsen zien hoe hoog het water kan staan! En dat scheelt echt wel (soms) meer dan een meter!

In Houayxay aangekomen vinden Jess en ik een leuk guesthouse nog even wat eten en naar bed want het is best wel vermoeiend de hele dag op een boot zitten film kijken, muziek luisteren, lezen, om je heen kijken, noodels/chips/koekjes eten. De volgende dag vertrekt jess helaas naar Thailand en ik besluit om de Gibbon Experience te doen! Rib uit je lijf nu maar hopen dat het de moeite waard is! Tijdens de lunche kom ik de Nederlandse Joost tegen die ook morgen de Gibbon Experience gaat doen alleen hij van 3 dagen en ik van 2 dagen. We slapen in hetzelfde guesthouse en wisselen onze 1 persoonskamer in voor een gedeelde (scheelt weer in kosten) en kunnnen we de volgende dag samen naar de office gaan voor de introductie!

Sochtend om kwart over 8 scherp klaar voor de introductie film ontmoet ik de Nederlandse Suzanne en Peter die ook de 2 dagen doen! Gezellig uitendelijk zitten we met Jo en Emely uit Amerika en Mona en Flo uit Duitsland in de groep! Een super leuke en gezellige groep! We beginnen de dag met een rit van ongeveer een uur dan al de eerste zipline en vervolgens 2 uur wandelen! Door de jungle!! Super mooi!! Daarna een lunche in de jungle en dan beginnen de ziplinen!!! Wooooooooow zoooooo mooooooi!!!!!!!!!!!!! Over alle bomen heen van boom tot boom super gaaf! En de laatse is de boomhut in! Maar dan wel een boomhut waar je U tegen zegt! Boven op een grote boom met wel 3 verdiepingen! De onderste is waar de badkamer is de middelste is waar de keuken een tafel staat en bedden staan en op de bovenste verdieping kunnen 6 persoonen slapen. Die bedden claimen we dus snel! We delen namelijk deze enorme boomhut met een andere groep van 8 persoonen.

Net voor het eten nog de planning van morgen gehoord. We kunnen kiezen of we optijd willen opstaan en om 7 uur al 4 nieuwe zipline willen gaan doen of uitslapen en om 8/9 uur ontbijt. Daarna gaan we met de 2 groepen verder nog 7 ander zipline een lunch en door naar huis. De rest van de avond zitten we gezellig met ze alle rond de tafel maar iedereen gaat redelijk optijd naar bed. De volgende ochtend half 7 de wekker want tja je bent waarschijnlijk maar 1 keen in de jungle van laos om dit te doen dan laat ik me echt niet 2 keer zeggen dat ik 4x extra mag zipline!! Uitslapen doen we morgen wel! Ook begin ik het wat meer onder de knie te krijgen waardoor ik al sneller ga en dus 1 keer telaat rem en bijne tegen een boom aan knal.... oepsie maar niemand gewond! Na de lunche weer terug naar Houayxay helaas maar wat een tegekke ervaaring!!! Zooooo gaaaf en van die missende rib voel ik helemaal niets meer!!

De volgende dag verlaat ik helaas Laos en ga ik door naar Thailand Chiang Rai. Laos was echt heeel gaaf en ga het zeker missen! Maar gelukkig staat er in Thailand ook weer wat moois op me te wachten een paar dingen die ik de eerste keer heb overgeslagen/gemist heb. Zoals in Chiang Rai de Withe Tempel. Woow wat is die mooi zeg! De Withe Tempel is dan ook wel het hoogte punt van Chiang Rai dus de volgende dag gelijk door naar Chiang Mai waar ik de nacht trein naar Bangkok boek voor zaterdag en daarna de bus boek naar Pai voor morgen (want jaa hoe heb ik in hemelsnaam die kunnen overslaan de eerste keer!! Ik weet het ook niet). Savonds met 2 meiden uit m’n doorm naar de night markt gegaan waar het plein gevuld was met mensen die op strobaaltjes aan tafeltjes zaten te eten en allemaal kraampjes eromheen. Live muziek erbij super gezellig!

De weg naar Pai heeft slechts 762 haarspeldbochten... Ik dacht dat ik wel aardig getraind was maar wat een weg zeg... Toch was het zeker de moeite waard! Savonds is er een night markt waar super lekker eten te krijgen is en daar ontmoet Elise weer een van de meiden die op mijn kamer in Chiang Mai ook was! De volgende dag heb ik een scooter gehuurd en samen met de Nederlandse Arnoud en de Amerikaanse Matilde op pad. Naar een uitkijk punt en een waterval! Smiddags heb ik Elise opgehaald die sochtends een kookcursus had en zijn we samen naar de hot springs geweest! Lekker badderen! Voor zonsondergang wouden we graag op de Pai Canyon (nee Amerika is echt niet de enige met een canyon). Als we aankomen is de zon nog net te zien maar als we eenmaal naar boven (letterlijk) zijn gerend en een uitelkaar vallende uitkijk punt hebben beklommen is de zon allang achter de bergen verdwenen... Nouja! Gelukkig is het uitzicht wel ontzettend mooi en lijkt het hier net herfst! Allemaal gekleurde bladeren aan de bomen! Super mooi gezicht! Savonds nog op de night markt wat gegeten en daarna met nog heel wat andere mensen wat gedronken in een bar!

De volgende dag jawel alle 762 haarspeldbochten weer terug!! Deze keer (wist niet dat het kon) maar leek het nog erger! Alsof de chauffeur een wedstrijdje deed wie het snelst was want hij haalde idereen in en wij met allemaal groene hoofdjes achterin... Terug in Chiang Mai naar een aangeraden hostel van Jo en Emily wat ook zeker de moeite waard was! Een prive kamer was dit keer goedkoper dan de dorm dus slapen we vanavond alleen ook wel eens lekker. De volgende dag nog lekker door Chiang Mai scharrelen (heb de weg naar m’n oude hostel gevonden die weg/steegje herkende ik nog...) Savonds met de nacht trein op naar Bangkok! Ik zeg HALLO LUXE TREIN!!! De eerst nacht trein met een zacht bed! Zo langzamerhad ben ik een echte kenner aan het worden maar dit is luxe! Je begint met te banken tegen over elkaar en rond 8 uur kwamen de medewerkers langs zij maken van de banken een bed en klappen daarboven ook nog een bed uit gordijntje ervoor zacht kussen en warme deken aangezien de airco op standje diepvries staat heb je die wel nodig! Helaas werd ik wel om het uur wakker... maar had ik voor mijn gevoel wel elke keer al voor 10 uur geslapen.

Vanochtend zouden we om half 7 in Bangkok zijn werd ietjes later wel 10 uur. Kijk zo ken ik ze hier weer! De rest van de dag heb ik lekker in Bangkok rond gehangen en daar ook de weg weer gevonden naar m’n hotel 2 jaar geleden (word nou wel een beetje eng). De shuttle bus voor morgen geboekt naar het vliegveld. Jaaa morgen op weg naar Maleisie!! Zin innn!!! Volgende verslag zal vanaf daar komen.

xx

  • 29 Februari 2016 - 09:02

    Mama:

    Dan ook een verslag van ons , al kan ik niet op tegen de jouwe hoor wat weer een pracht verhaal. ps blij dat je wel stopte voor een boom....,dan wordt Ingrid "pluto" en dat moeten we niet hebben toch?
    Wij hadden ook een leuk weekend Mark jarig gezellig bij hun op visite geweest, Judith had heerlijke taarten gemaakt en we aten bospaddenstoelensoep met verse gemaakte pizza , heerlijk.
    Volgende week op naar Ahoy trekkerktrek. maar deze week eerst nog wat vergaderen van reunie school Oudesluis en hbh. verder niet te vergeten de Lente tuin zal vast weer prachtig worden.
    En Kees komt van de week de hoeven van Ceranot doen. uiteraard weer een hut schoon maken want eind deze maand is het pasen, de boekingen lopen lekker.
    Nu je vader komt binnen voor de koffie en zal zijn broodje maken tot later.... xxx mama

  • 29 Februari 2016 - 09:21

    Audrie:

    Oja Ookal heb ik het allemaal met al je enthousiastme via FaceTime gehoord, ik lees het gewoon nog een keertje hihi!
    Mis youuu girl! Have fun en ik Kijk weer uit naar wat foto's!
    Kuss au

  • 29 Februari 2016 - 14:04

    Ageeth:

    Hey Ingrid,
    Wat een schitterend filmpje op Facebook van de zipline tocht. Had je dat filmpje zelf in elkaar gezet of zat het maken daarvan ook bij de "rib" in?
    Griezelig hoor die 762 haarspeldbochten..
    Hier alles oké. Zojuist zijn wij terug gekomen van een weekendje Center Parcs met de familie Groot. Was weer erg gezellig met 22 man/vrouw. Veel spelletjes gedaan met elkaar, groot en klein door elkaar en natuurlijk gezwommen, gewandeld en lekker gegeten.
    Danique en ik hebben deze week vrij, voorjaarsvakantie. Bertil gewoon morgen weer te werk, Menno naar stage.
    Veel plezier in Maleisië, we lezen het verslag wel weer.
    Groetjes uit Schagen.

  • 29 Februari 2016 - 18:46

    Suzan:

    Leuk in! Altijd gezellige mensen die suzanne's ;)
    Je filmpjes en foto's waren idd heel erg mooi van de zipline!!
    Ben benieuwd wat er allemaal voor leuks gebeurt in Maleisië!
    Groetjes Suzan

  • 29 Februari 2016 - 21:01

    Tineke:

    Hoi Ingrid
    Prachtig verslag, en dan het filmpje van de zipline tocht geweldig zeg
    Je straalde helemaal en begrijpelijk hoor
    We hopen dat je erg geniet in Maleisië en kijken uit naar je verslag groetjes wout en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 13122

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: