Hello beautiful Sri Lanka! - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Hello beautiful Sri Lanka! - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Hello beautiful Sri Lanka!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 December 2015 | Sri Lanka, Dambulla

Na een uur en een beetje inclusief een maaltijd aangekomen in Sri Lanka en wat ze al voorspelde het regende naja miezeren kan je het beter noemen. Op het inimini vliegveld ontmoet ik de australische Chris die ook naar de stad moet voor zijn hostel. Dus besluiten we samen een taxi te nemen die net iets groter was dan een smart! Nog even tanken anders halen we het niet. Grappig detail is dat de benzine er via de voorkant bij de motor erin gaat! Daarna over de tol weg aangezien het dan nog maar een half uurtje duurt ipv 3 uur omrijden volgens de chauffeur! En het verkeer is hier zooo rustig! Geen getoeter om niks heerlijk stil. Ik heb een of ander hostel geboekt dat niet zo makkelijk te vinden is natuurlijk maar uiteidelijk na 6000x vragen aan andere gevonden! In het hostel (een appartement waarbij de kamers zijn ingericht als doorms) wacht het halve hostel op mij samen met de eigenaresse! Wat een aardige mensen hier! Voordat ik slaap is 2 uur geweest!

De volgende ochtend een ochtend duik samen met een jongen uit Uruguay uit het hostel. Het hostel ligt nog geen 50 meter van het strand je hoeft alleen maar de spoorweg over te steken en door het strand restaurant heen en je bent er! Smiddags ben ik op pad geweest met Alex of eigenlijk Chujiang Guo maar om het makkelijk te houden is het voor mij Alex :). Met de trein naar 3 haltes verder op gegaan en daar aan het strand wat gedronken en zons ondergang gekeken. Halverwege nog naar een ander strandje gegaan met de trein en natuurlijk was het spits uur dus PROPPENN!!! Haha vet grappig iedereen propt zich in de trein om mee te kunnen ze hangen zelfs uit de deuren! Na zons ondergang nog wat gegeten! Aan het begin van de middag had ik in het hostel al een beetje chineese les gehad in schrijven en tijdens het avond eten in noodels eten met stokjes! Haha ik kan naar China!

De volgende ochtend vertrok in naar Anuradhapura (nee ze konden geen makkelijkere naam verzinnen dan die!) met de trein zou zoon 5 uur duren maar duurde slechts 4 uur! Snelle jelle! Daar aangekomen op zoek naar een hostel die er niet is... alleen maar dure guest houses tuurlijk heb ik weer. Bij eentje aangekomen eerst flauw gevallen van de prijs kon hij voor mij een prijs maken die mij wel aanstond! En gelijk voor morgen de tour geboekt naar Wilpattu National Park waar je een luipaard kan spotten als je geluk hebt!

Helaas had ik niet dat geluk... maar wel een hoop andere dieren gezien zoals apen, herten, krokodil, vossen, pauwen, schildpadden en ontzettend veel vogels! De weg was lekker hobbelig zoals dat hoort bij een safari alleen de chauffeur had nog al haast en omdat ik al 35843x bijna mijn hoofd stootte tegen het dak aan en al meerde malen vroeg of het ietsjes zacht kon heeft hij de wind van voren gekregen toen toen ik uiteindelijk wel kei hard mijn hoofd tegen het dak aan stootte! Daarna ging het gelukkig wel wat langzaamer! Nou nou... Ondanks dat was het wel een hele mooie tour en een super mooie omgeving!!

De volgende dag ben ik naar Dambulla gegaan met de bus. kleine 2 uur was ik onderweg en had op internet al een hostel gezien niet ver buiten het stadje. Uit de bus hetzelfde als altijd alle tuktuk chauffeurs vragen of ze je weg moeten brengen. Nee jongens helaas het is nog geen kilometer lopen naar het hostel volgens de app dat ga ik lopend redden. Dus op pad gegaan onderweg begon het te regenen dus ook nog even een hele mooie paraplu op de kop getikt en door! In het hostel waren nog niet heel veel mensen de meesten waren op pad maar het zag er nu al goed uit!

Wat je hier dan toch echt gedaan moet hebben is de gouden tempel bezoeken! Dus op naar de gouden tempel wat schijnt slechts 15 minuten lopen is... Na een uur ben ik daar ook eindelijk aangekomen alle trappen naar boven betreden eindelijk boven moet ik weer naar beneden voor een kaartje. Ik blijk namelijk niet de gewoone weg te hebben genomen maar een iets andere route dan normaal en daar staat geen kaartverkoop. Tuurlijk ik was al afgevallen want al m’n broeken zijn tegroot geworden maargoed het is ook goed voor de been spieren! Onderweg naar beneden kom ik Gaelle tegen uit het hostel en zij is opweg naar boven ook voor de 2e keer alleen is zij de eerste keer vergeten een kaartje te halen. Ben ik niet de enige die 2x heen en weer loopt! Ze wil op me wachten terwijl ik een kaartje haal en dan kunnen we samen de tempel bekijken. Gezellig!! De tempel is het zeker weten de moeite waard geweest om 2x die elendige trappen op te klimmen! Savonds weer terug in het hostel besteld maneger Scott eten voor iedereen die wil. Uiteindelijk eten wij met ze 8e aan 1 groote tafel en is het zo als altijd waar ben jij geweest waar ga je naartoe wat moet je daar doen. Ik ben alleen de enige deze keer die voor langere tijd weg is de andere zijn slechts op vakantie voor ongeveer 3 weken.

De volgende dag was het plan om naar Sigiriya te vertrekken want daar staat de wel bekende leeuwen rots! In het hostel word ik door Gaelle en Scott overgehaald om er een dag trip van te maken samen met Gaelle. Met een tuktuk heen niet de wel bekende leeuwen rots beklimmen maar die ernaast de Piourangala rock beklimmen. Eerst was ik nog een beetje verdrietig maar eenmaal boven op de rots was dat zeker helemaal weg! Wooow wat een uitzicht zeker het zelfde als de andere rots die we vanaf daar konden zien! De 2 groten verschillen waren de prijs in plaats van 5000 roepies betaalde we nou 500 roepies en wij waren maar met max 10 personen op de rock en op de andere liepen er minimaal 200!! Beste keus zeker! Daarna weer terug naar beneden lunchen en terug naar het hostel.

Rond 1 uur zijn we weer terug het plan was om scott te ontmoeten bij een zwembad maar het regent ontzettend hard dus tot 3 uur lekker uitgerust in het hostel daarna was het droog en gingen we op weg naar het zwembad. Onderweg mochten we van de aardige tuktuk chauffeur ook even op de tuktuk rijden! Bucket list check! Ik ging veel te snel denk want hij bleef maar zeggen ‘’slowly slowly!’’ Het zwembad ligt boven op een berg en is onderdeel van luxe hotel! Het goedkoopste op de kaart was of koffie of warme chocomelk waar je normaal een hele lunch voor hebt! Scott lag al klaar op z’n beddje en wij er gezellig naast liggen! En toch maar koffie en warme chocomelk genomen jam! Later nog even gezwommen! Heerlijk!

Daarna werd scott gebeld door het hostel of hij ze alsjeblieft wou helpen tja je bent niet voor niets de manager! Dus zijn Gaelle en ik samen wat wezen eten op een aangewezen plek van Scott.

De volgende dag zijn Gaelle en ik weer samen op pad geweest! Gaelle komt uit Frankrijk maar ze woont al bijna 10 jaar in Engeland! Dit keer gingen we opweg naar Polonnaruwa voor een tempel tour. Met de bus deze keer heen en weer bijna 2 uurtjes heen lunchen, fiets huren, kaartje kopen en op naar de tempels! Na nog geen 5 minuten fietsen ligt Gaelle haar ketting eraf... Gelukkig kon ik die er weer om leggen!! En doorrr. Na 4 uur fietsen, verze jus drinken en rondlopen in de telmpels weer opweg naar huis! In het hostel was de beste chef van heel Sri Lanka bezig met het avond eten! Rijst en aardappel curry... meehh heb ik weer dacht ik toch even een half jaar geen aardappels te hoeven eten hebben ze die hier ook :(. Maar het was wel ontzettend lekker!!

Nu zijn we plannen aan het maken wat we morgen gaan doen helaas gaan die wel over het verlaten van dit ontzettend gezeligge hostel maar Gaelle en ik gaan er samen op uit dus word zowiezo heel gezellig!

Xx

  • 20 December 2015 - 17:41

    Audrie:

    Namasteeee (doet een buiging)
    Je hebt het goed voor elkaar lieverd!
    Heb in een deuk gelegen om je tuk tuk filmpje!
    Veel plezier morgen en de groetjes aan Scott!
    Kusssss xxxx

  • 20 December 2015 - 18:08

    Tineke:

    Hallo Ingrid
    Wat heb je het toch geweldig daar ook de lekkere regen en heerlijke aardappelen
    Krijg je daar geen heimwee naar he
    Geweldig leuk tuk tuk filmpje, en weer genoten van je prachtige verslag
    Veel groetjes van ons twee

  • 20 December 2015 - 21:42

    Tineke En Piet Meeuwsen.:

    Hoi Ingrid
    Je verslag weer met plezier gelezen.
    ik lees het Piet voor want die leest niet graag.
    maar zo blijft hij ook op de hoogte.
    en genieten we samen van jou avonturen
    Gr.uit Druten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Dambulla

Reizen in Azië

Reizen in Azië

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Gobi woestijn trip

03 Juni 2016

Trein reizen

19 Mei 2016

中国

07 Mei 2016

Bus, boot, tricycle, taxi, boot en bus

01 Mei 2016

hallo Filipijnen!!
Ingrid

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 13117

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 03 Januari 2019

Austalie/Nieuw Zeeland

16 November 2015 - 20 November 2016

Reizen in Azië

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: